Open brief aan rtvZOo

Mevrouw Ter Heide,

Een week geleden stuurde ik een mailtje naar rtvZOo met het verzoek mij de statuten te sturen, omdat ik ze op uw site niet kon vinden. Ik gebruikte het mailadres dat te vinden is onder de tab ‘contact’.
Ik heb tot op heden geen enkele reactie gekregen.
Ik wil zelf een beeld krijgen bij en een oordeel formuleren over de gang van zaken rond het programma Kerkplein. Daarvoor heb ik o.a. de statuten nodig.
Wellicht – en dat verwacht ik – heeft u ook een programmastatuut. In het model programmastatuut, dat te vinden is op de site van het Commissariaat voor de Media (www.cvdm.nl), wordt voor zover ik heb begrepen uit de berichtgeving, een totaal andere route beschreven in geval van een geschil. Ik denk dan bijv. aan de rol van de redactieraad.
Daarnaast vraag ik me af of u een reglement voor het PBO heeft. U zult toch moeten kunnen terugvallen bij een geschil op de vastgelegde rol (bevoegdheden, taken, verantwoordelijkheden) van het PBO.

Ik heb de gevraagde regelingen nodig om op een gefundeerde manier het Commissariaat voor de Media te vragen een oordeel te geven over de gang van zaken.
Naar mijn stellige overtuiging worden problemen niet opgelost door relaties te elimineren, zoals u hebt gedaan met 2 medewerkers van Kerkplein en met mij door mij op twitter te blocken.

Nogmaals voor de duidelijkheid: het gaat mij niet om uw plannen met betrekking tot een andere programmering. Het gaat mij om uw handelwijze daarbij.

Ik wacht uw schriftelijke reactie met meer dan gewone belangstelling af.
Met vriendelijke groet,

John van Boven
Fractievoorzitter ChristenUnie

Advertenties

Opgeslagen onder Zwolse politiek

2 Reacties op “Open brief aan rtvZOo

1. Bestuur

Beste John,

We zien je verwoede pogingen om in contact met ons te komen. Je gekozen route (s) is/zijn op z’n minst niet elegant. Een open brief hier heeft in onze optiek geen functie. Respect is de basis voor een normale dialoog.

Een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek volgt.

• Dank voor de reactie.
      Even een paar feiten:
      1. ik heb een tijdje geleden een mailtje gestuurd naar de voorzitter. In een reactie verwees hij mij naar rtvZOo.
      2. ik heb vorige week een mailtje gestuurd naar rtvZOo. Tot op heden geen reactie.
      3. Ik ben ontvolgd en geblocked door de general manager.

Wat rest mij?
      Ik ga het commissariaat van de media sowieso benaderen. Daarvoor heb ik zoveel mogelijk informatie nodig. Als ik die niet langs de ene kant krijg, probeer ik de andere kant.

Ik heb gevraagd om een schriftelijke reactie.
      Ik sta pas open voor een gesprek als de general manager haar uitspraak “De kerk is een machtig orgaan; ze willen ons in de tang houden” publiek heeft teruggenomen.
      Gebeurt dat niet, dan is er voor mij geen basis voor een gesprek.